Busy days

Har haft två väldigt fullpackade men roliga och lärorika dagar med Erika och pappa. Vi var i Skåne igår och hade möten och en liten fotosession och blev bjudna på jättegod lunch. Och jag åt kantareller, kors i taket!! :-)
Idag blev det fler möten och sen har jag köpt nya ridbyxor, ett par fina bruna, måste ju vara kittad till imorn när vi ska till Holland! Har efter två dagar fått ihop 23 timmar, och imorn ska vi iväg 05:45 igen så det blir nog en jäkligt lång dag... men det är roligt!

Middag på Sturup

Konstig meny på flygplasten....hash, när man inte ens får ta med sig en flaska schampo...

Bilder från helgen

Blev långpromenad till ikea på lördagen och sen köttbullar där, smarr!
Ikealunch efter långpromenad!

Doireann

Mammas smarriga mintchokladkaka, utan vispgrädde för mig...

Det här är äckligt, äckligt!!!! :-)

Mina nya fina fleecepyamasbyxor som jag fick från Doireann, mys!

Myshelg

Hallå!

Nu är jag hemma hos pappa efter en supermysig helg med Doireann hos mamma i Uppsala, uppdatering kommer med bilder.
Nu ska jag få massage och sen ska jag sova, ska nog gå ut och klappa lite på pållarna också :-) Och imorn ska jag rida!

God natt!

Torsdag

Vi hade tema-dag igår, alkohol och livsmedelsinfo. Hur man lagar mat ute utan att alla blir magsjuka och varför krogarna i Åre bara får ha öppet till 02:00 och sånt. Sen lagade vi mat ute, på murikahällar eller vad det heter. Renskav i pitabröd, smarr!
Efter det hade vi marknadskommunikation och lämnade in första delen på vårt Wångenprojekt. Träffade Leif på Skistar också angående ett än så länge ganska hemligt projekt, har att göra med öppningshelgen...
Han med ett step-pass oxå, lyckades genomföra det utan att ramla över brädan :-), och sen var det raka vägen ner till tåget.
I början satt Maria och Anna i min fyra, men i Östersund fick dom flytta till sin kupé som dom delade med en enorm vit hund, en katt som hette Charlie (som jamade och nös hela tiden), en man med rullator och en senil tant. Jag fastnade förövrigt i den jäkla rullatorn när jag gick förb och hade stora problem att ta mig loss...
Jag satt brevid en kille med ticks och dålig andedräkt som pratade i sömnen och sov allmänt vilt i sin stol, i sju timmar!!Tänker inte boka några fler tågbiljetter den närmaste tiden.
Snart ska jag åka och hämta Doireann på Arlanda! Superskoj, vad ska vi hitta på? Stockholm i morn kanske, skulle beöva ett par nya jeans... Ikväll blir det mormors kyckling iallafall och kanske en film, blev inget filmtittande på tåget så har fortfarande två filmer på lut.

So long

Frukost

Tjo!

Nu är jag hos mamma i uppsala, kom hit 02:54 inatt med tåget. Tåg är efter gårdagens resa ett inte helt okej sätt att transportera sig på, rapport kommer senare. Nu ska jag äta frukost!

Puss

Hej!

Nu har jag nästan packat klart till helgen och Holland, vet inte hur jag ska få med mig allt till skolan imorn, plus mina gymkläder, skolgrejer och mat...
Slutade tidigt idag så gick ner till Ica och köpte keso, sen åkte jag hem och tvättade och sen gick jag till Addis för att få hjälp med några exceluppgifter, tack Addis!
Tränade igår, först 75 min box och en timme senare en timme dans, galet kul! Sov som en stock efter det och hade sååå svårt att vakna imorse, himla mörkt nu :-(. Hoppas det är snö när jag kommer tillbaks så det blir lite ljusare.

Imorn ska vi ha tema-dag med vildarna, prata om alkohol och mat och tillstånd man behöver, och sen ska vi laga mat ute. Marknadskommunikation på eftermiddagen, vi ska lämna in första delen av Wången-projektet vi jobbat med senaste veckorna. Sen blir det step, fjantklass... Men är väl bra för mig eftersom jag har koordination som en gnu. Dessutom var det den enda klassen jag hinner med innan tåget till Uppsala går. Blir dream-team på tåget, Anna, Maria och Victoria från klassen ska med på samma. Tänkte försöka skriva mitt föredrag som jag ska hålla om några veckor och jobba med mitt clinic-projekt. Kanske kolla på film också, har två med mig, 21 och The science of sleep. Nån som sett?

Jaja, nu ska jag plugga marknadsföring och sen väntar sängen. Blir nog en kopp blåbärste med.

Hur jag ska få med allt det här till skolan är ett mysterium...

Marknadskommunikation till imorn, Kotlers 4 P...

Puss!

Ekonomi

Tjo!

Har rast från ekonomilektionen, jag är grym på det här, kan ha det som alternativ karriär :-)
Om en timme ska vi gå ner till restaurangskolan och bli bjudna på lunch, trevligt, gratis är bra! Haha
Imorse hade jag satt klockan på 06:50, tänkte att jag skulle hinna ta en morgonpromenad igen, men det var ju nästan helt svart ute så jag gick och la mig igen, får bli på helgerna och när jag har sovmorgon... Annars är det trevligt at promenera här, brukar gå efter älven eller i spårområdet eller bort till älgfarmen. Oxå kan man traska upp på Mulfjället, bra utsikt, ända till Norge om det är fint väder.

Nu ska jag äta ett päron.

Puss!

Välkommen till min nya blogg!