Att skaka hand

Det här med att skaka hand med folk man redan känner är ett fenomen jag inte känner mig helt bekväm med. Känns märkligt och onödigt. Skaka hand gör man med folk man inte känner, första gången man träffas, hälsar och presenterar sig. Jag jobbar nästan bara med män, modell äldre (de flesta åtminstone dubbelt så gamla som mig), och dom gör det hela tiden. Förra veckan skakade en person hand med mig när vi träffades och när han gick, en annan när jag mötte honom på parkeringen och idag skakade en tredje hand när vi sågs. Jag inser att jag måste vänja mig.

En annan intressant gest jag träffat på här är att lägga en hand på någons axeln, känns också som typiskt manligt. Typ lägga handen på axeln när man sagt något roligt, lägga handen på axeln för att understryka när man ger beröm eller ger uppmuntran. Jag har nog aldrig gjort det själv, jag kanske borde börja.

Eller så kan jag fortsätta kramas, jag gillar att kramas!

Kommentarer
Postat av: Elin Söderström

Mer kramar till folket! :)

2009-08-17 @ 15:56:35
URL: http://elinsoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0