Poliser i Åre

När jag gick tillbaka till kontoret nu efter att ha hämtat posten så körde en polisbil förbi, spännande tänkte jag, det är ju inte så ofta poliser i Åre (förutom under sthlmsveckan). Kanske ett nytt bankrån eller någon annan action har hänt. När jag sen gick över torget så såg jag att poliserna hade stannat utanför Max, min tanke var då -åh nån kanske har rånat dom där otrevliga långsamma personerna som jobbar där, eller börjat bråka för att orginalmålet tog 20 minuter att få och då var det ändå lök på hamburgaren och tacodippen var slut. Eller nått sånt. Jag såg hur poliserna gick mot ingången sådär som poliser går, lite vaggande med händerna vilande på bältet alternativt batongen om dom är mer åt Gunvaldhållet. Men dom gick så långsamt så jag tolkar det som att dom hade lunch. Dom borde ha gått snabbare om dom vill hinna äta maten på sin lunchrast, alternativt ringt in sin beställning redan innan dom satte sig i bilen.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0