Alicia - Älsklingen!

Råkade ramla över en gammal tävlingskompis hemsida idag när jag surfade runt lite, så jag skickade iväg ett mail till Rebecca. Ytterligare ett steg på vägen antar jag då jag inte haft någon som helst kontakt med någon sen jag slutade och den senaste månaden eller så så har jag pratat med två! I alla fall så frågade jag lite hur det var med henne och pållarna och Alicia såklart! Alicia för er som inte vet är min första ponny som jag fick när jag var nio. Hon har varit utlånad till Rebeccas systers två barn de senaste åren, egentligen skulle dom bara låna henne två veckor under sommaren men hon är fortfarande kvar, två och ett halvt år senare :) Och dom avgudar henne! Vilket är förståeligt då hon är en fantastiskt snäll och vänlig ponny. När jag fick henne var hon bara 5 år och i somras blev hon 21! Det syns då inte, hon ser lika pigg och busig ut som vanligt!
Och vinner gör hon tydligen fortfarande. När vi var och tävlade i Haninge en gång när jag var tio tror jag, så vann vi tre av de fyra klasser vi ställde upp i (den enda vi förlorade var maskeraden). När vi var inne på prisutdelning för sista klassen så fick vi ingen rosett för dom tyckte att vi fått så många redan, eller egentligen så sa dom att dom hade slut på dem blå/gula, men det tror jag inte på :). Om jag inte minns fel så fick vi en flaska pälsglans
istället och en ljuslila hovkrats som fortfarande finns i stallet hemma.
Oj vad mycket roligt jag har haft med den ponnyn! Första två månaderna så hade jag ingen sadel så jag ramlade av minst en gång om dagen och jag vågade bara trava i uppförsbackarna. Haha! Och att galoppera var det inte tal om för det hade jag bara gjort två gånger på ridskolan innan. Sen kom sadeln och då blev det ändring. Vi for omkring som skållade troll i skogen och på åkrarna, byggde hinder i skogen och hoppade över diken. Men ramlade av det gjorde jag fortfarande eftersom Alicia med jämna mellanrum gjorde sin specialare och helt plötsligt och utan förvarning svängde när vi galopperade och jag då helt enkelt fortsatte framåt. Bushäst!

Kommentarer
Postat av: Lisa

sötaste! hahahahaah ja dom där jävla svängarna asså...tur att man hade hjälm! =)

2009-10-30 @ 09:15:47
URL: http://atlisas.blogspot.com
Postat av: Evelina

Oh, wow! Vad roligt med Alicia! Att hon tävlar fortfarande. Hur kul som helst! nostalgi Undrar hur det gick för Maggie...

2009-10-30 @ 10:14:08
URL: http://www.evelinastar.nu/
Postat av: Emelie

Lisa - Ja verkligen, jag kommer ihåg när du ramlade av med huvudet före precis vid en sten... Ett under att vi inte gjorde illa oss mer! Men jävlar vad roligt det var med Alicia och Netti och Russinet och Wilma :)



Evelina - Du får googla henne! Eller kolla resultat på ridsport.se

2009-10-30 @ 10:24:56
URL: http://mowgliiduved.blogg.se/
Postat av: Evelina

Hittar bara resultat från 2004... och något från Danmark med en häst som heter Magic Silver. Hon kanske är där nu. Född 89.. härregud... hon är ju 20 bast då!

2009-10-30 @ 19:54:32
URL: http://www.evelinastar.nu/
Postat av: Addis

Supersöt hon verkar vara, Alicia! :)

kram och tack för i helgen!

2009-11-01 @ 20:52:11
URL: http://loveevent.se
Postat av: Kerstin

Åååå tänk att hon fortfarande är så allert. Var in och kollade alla bilder. Häärligt. Tänk när du och Lisa lånade hem Alicia och Mi-Ronja och båda åkte av ute på åkern :) Shettisarna kom springande upp på stallplan :)

2009-11-02 @ 21:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0