Falun

I morgon åker jag och Sookie till Falun och stannar en vecka eller så. Jag ska hänga med farmor och farfar, hälsa på mormor och promenera med Sockan. Ska försöka skriva klart mitt examensarbete oxå, it's about time...
Men först ska vi till djursjukhuset i Östersund och göra ett ultraljud. Dom ska typ ta ett urinprov med ultraljud (eh?) och sen göra nån slags bakterieodling... Fattar inte riktigt men det är i alla fall för att utesluta att det är permanent urinvägsinfektion, någon slags bakterie som bara visar sig ibland eller något annat mysko fel. Jag tror egentligen inte att det är något fel men blir skönt när det här är klart så kan jag begränsa hennes vattendrickande lite sen så man slipper springa ut en gång i timmen. Nu är hon i alla fall helt rumsren på nätterna! Sover från 00:00 till 07:00 ungefär utan problem.
Jag var på arbetsförmedlingen idag, det är lika irriterande varje gång. Ge mig bara lite pengar för i helvete, jag har ju faktiskt jobbat nästan hela tiden sen jag tog studenten med undantag för när jag pluggade och någon månad ibland. OCH jag har varit arbetslös i fyra dagar och har redan ett nytt jobb på gång, minst ett extra jobb plus att jag väntar på att världscupbolaget ska ha ägarmöte så att dom kan bestämma hur de vill göra med fortsättningen där. Men det är tydligen inte bra för då är jag inte öppen för andra jobb som jag måste söka för att få några pengar... Men om man inte har några jobb på gång, vägrar att flytta och inte är skarpaste kniven i lådan då får man minsann ersättning. Korkat!
Nu ska jag sova!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Ja, arbetslös-grejen är jäkligt knäpp. Samma system här... Pussa på Sockan :)

2010-01-29 @ 08:51:54
URL: http://www.evelinastar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0