Positiva Olle

Det regnar och blåser som tusan här idag, mycket otrevligt. Fast jag tycker att det är rätt mysigt att köra bil i regn så länge man inte får vattenplaning. Så när jag körde till kontoret idag så fick jag en impuls att köra förbi, jag hade en kaffemugg i handen, morgonpasset i radion och full tank, hade kunnat ta en tur till Sundsvall eller nått. Men man får ju inte skolka från jobbet så jag svängde av, parkerade och gick ut i regnet medan jag tänkte att det här kan nog vara en av de sämsta dagarna, vädermässigt, sen jag flyttade hit. Några minuter efter mig kom Olle, och när jag sa "Fy vilket regn och det blåste jättemycket när jag körde hit" (eller nått sånt) så sa han " Ja, det är häftigt!" och såg jättenöjd ut. Efter att jag tänkt lite på det där så kände jag mig inte missnöjd över vädret längre utan tänkte att det är ju faktiskt perfekt väder för en filmkväll och jag gillar ju när det är dåligt väder, så länge jag får vara inne. Ska nog dricka lite varm choklad och tända ljus ikväll. Lär ju behövas oavsett vädret, vi har fortfarande nästan inga lampor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0