Vilda kor

I morse fick jag lära mig av Elisabeth att det finns vildkor i Polen. Det visste hon fär att hon hade suttit i samma kupé som en tjej från Polen på väg upp till Åre. Hur det kommer sig att det finns vildkor i Polen förtäljde inte historien men det hade något att göra med att det inte längre finns några vargar där. Spännande! I Sverige kan man träffa på björneller älg, fast kanske mer vanligt rådjur, när man är ute och går. I Polen kan man träffa på kossor. Jag undrar hur dom ser ut. Är det vanliga svart-vita kor eller ser dom mer ut som barna hedenhös kor? (Mycket bra barnböcker för övrigt, Sten och Flisa rock! No pun intended.) 






Anyway, nu ska jag och Kicken äta, eller iallafall jag. Har ett hål i magen idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0